روز نوشت‌ها

فشل مارکتینگ چیست؟

فشل مارکتینگ ترکیبی از کلمه فشل + مارکتینگ هست. قسمت مارکتینگ که تکلیفش مشخص است. در لغت نامه ها به معنی بازاریابی است یعنی اقدام هایی که منجر به پیشبرد اهدافی می‌شود. حال این اهداف می تواند اهداف فروش باشد یا اهداف برندینگ یا …

اما فشل مارکتینگ به چه معنا است؟

در لغت‌نامه دهخدا کلمه فشل به صورت زیر معنا شده است:

فشل . [ ف َ ش َ ] (ع مص ) کاهلی کردن . (منتهی الارب ). کسل . (از اقرب الموارد). || سست گردیدن

در لغت نامه‌های دیگر نیز معانی مشابه این کلمه آمده است از جمله:

  • به چیزی كه در نهایت فرسودگی باشد گویند به طوری كه قابل استفاده نبوده و مرتب هزینه بتراشد
  • خراب شدن , تصورکردن , موفق نشدن , خرابي , قصور , عدم موفقيت , صداي تلپ , صداي چلپ , باصداي تلپ افتادن , شکست خوردن , درنرفتن (گلوله يا بمب)

در زبان عامه نیز وقتی از کلمه فشل استفاده می‌کنیم که با اوضاعی در هم و شلوغ مواجه باشیم.

و اما کلمه فشل مارکتینگ به روش بازاریابی گفته می شود که شرکت ها وقتی استفاده میکنند که اوضاع درهم و بی برنامه است. یعنی از هر روشی برای پیش برد اهداف فروش استفاده می‌نمایند بدون اینکه حواسشان به تبعاتش باشد، حواسشان به برندینگ باشد و …

به نظر شما فشل مارکتینگ روش خوبی است؟!

به نظر من فشل مارکتینگ در کسب و کارهای ریتیل و البته زنجیره ای می تواند تیغ دو لبه باشد اما متمایل به لبه جذاب و کارایش. کسب و کارهایی که در کشور شعب متعدد و نیروهای فروش متعدد دارند ناگذیر هستند که از این روش استفاده کنند چرا که ستاد فروش همیشه عقب تر از نیروهای فروشِ در صف هستند.

نظر شما هم خواندنی است

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید