اتوماسیون بازاریابی چیست؟

این روزها در ایران فا با اتوماتیک کردن برخی از فرایندهای بازاریابی مواجه هستیم. برای همین سعی کردم مطالعات و جمع بندی آن ها را در یادداشت زیر بیاورم تا شما هم استفاده کنید.

اتوماسیون بازاریابی یا Marketing Automation چیه؟

اتوماسیون بازاریابی فناوری است که به طور خودکار فرآیندهای بازاریابی و کمپین های چند منظوره را در چندین کانال ورودی از مجموعه شما مدیریت می کند. با استفاده از این اتوماسیون کسب و کارها می توانند با پیام های هدفمند مشتریان و جامعه هدف خود را در وب سایت، ایمیل، شبکه های اجتماعی هدف قرار دهند. این پیام ها از طزیق یک گردش گار که از قبل تعریف شده است ارسال می گردد.

مدیزان بازاریابی و فروش با استفاده از اتوماسیون بازاریابی نه تنها درآمد بلکه بهره وری را نیز افزایش می دهند، و در کنار آن منجر به کاهش خطاهای انسانی و کاهش هزینه های بازاریابی می شوند.

اتوماسیون بازاریابی چه کاری انجام میده؟

اتوماسیون بازاریابی از مجموعه ای از ابزارها به منظور ساده سازی برخی از مسئولیت های زمان گیرانه در نقش های بازاریابی و فروش مدرن طراحی شده است. اتوماسیون بازاریابی به شما امکان را می دهد یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی را بدون نیاز به فشار دستی دکمه «ارسال» بر روی هر ایمیل، پیام، تبلیغات یا پست ایجاد کنید.

ابزارهای خودکار کمک می کنند تا مخاطبین خود را شناسایی کرده و محتوای مناسب را طراحی کرده و به طور خودکار اقدامات را بر اساس برنامه ها و رفتار مشتریان انجام دهید و در نتیجه تمرکز اصلی را روی تحلیل نتایج بگذارید و به کارهای مهم تر رسیدگی کنید.

اتوماسیون بازاریابی چگونه کار می کنه؟

شما باید داده های مشتری را از طریق راه های گوناگونی که با مشتریان در تعامل هستید جمع آوری کنید به عنوان مثال از طریق ایمیل ها، بازدید کنندگان وب سایت، مشترکین رسانه های اجتماعی، و غیره. این اطلاعات به ایجاد یک نمای 360 درجه از هر مشتری کمک می کند. پس از آن از طریق گردش کاری که برای هر پرسونا تعریف کرده اید فرایند بازاریابی آغاز می گردد و به طور هدفمند این کار را از هر طریقی (ایمیل- پیامک – شبکه های اجتماعی و …) که تعریف کرده اید انجام میدهد.

اتوماسیون بازاریابی در سفر مشتری چه نقشی دارد؟

سفر مشتری مجموع تجارب فردی شخصی با نام تجاری شما است. با اتوماسیون بازاریابی، شما می توانید هر گونه تعامل بر اساس داده های مشتری را برای ایجاد سفرهای مداوم و هدفمند با هر نقطه تماس با نام تجاری را آسان کنید. با استفاده از این اتوماسیون می توانید در هر نقطه تماس پیامی هدفمند برای مصرف کننده ارسال کنید و  تا نه تنها او را ترغیب به انجام آن کار کنید بلکه حسی خوب نیز به او منتقل کنید. و او حس می کند در این فرایند تنها نیست.

گام هایی که در اتوماسیون بازاریابی باید بردارید!

  1. لیستی از اهداف خود آماده کنید.
  2.  کمپین یا اقدامات مشخص خود را برنامه ریزی کنید
  3. تجربیات و رفتارهای مشتریان را ثبت کنید
  4. یک تقسیم بندی از دیتابیس و داده ها مشتریان آماده کنید
  5. استراتژی محتوا آماده کنید
  6. یک برنامه گام به گام و یک گردش کار برای هدایت مشتریان تهیه کنید
  7. اقدامات خود را تحلیل و آنالیز کنید
  8. فرایند اتوماسیون را بهبود دهید و مجدد شروع به بازاریابی کنید

امیدوارم از این مطلب استفاده کرده باشید. خوشحال خواهم شد نظرات شما را در انتهای این یادداشت بشنوم!

من محمدرضا هستم. بهترین واژه در معرفی من، یک تبلیغات چی عاشق! از وقتی وارد دنیای کار شدم، کارهای زیادی رو تجربه کردم. کارهای تخصصی و کارهای غیر تخصصی. از خرید و فروش گرفته تا طراحی. از مدیریت کافی شاپ گرفته تا مدیریت روابط عمومی. از راه اندازی کسب و کار اینترنتی گرفته تا توسعه کسب و کار. خلاصه بسیار زیاد تجربه کردم. اما آخرش فهمیدم من یک تبلیغات چی هستم و مهم تر عاشق اون!

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *